Прокупачко Јавно предузеће по цени 4 купило 3 камиона

Након две неуспеле јавне набавке, Јавно предузеће за урбанизам и уређење Града Прокупља је из трећег покушаја изабрало најповољнијег понуђача и купило 3 камиона марке МАН, два кипера и један камион за зимско одржавање. Подаци до којих су дошли у прокупачком Топличком центру за демократију и људска права недвосмислено показују да су 3 камиона купљена по истој цени по којој је првобитно планирано да се купе 4 возила.

Из Топличког центра за демократију и људска права сумњају да се ради о намештеној набавци и позивају тужилаштво да реагује, док у предузећу кажу да ништа није спорно.

Мењање конкурсне документације, потреба најпре за 4, а онда, без икаквог обраложења, за 3 камиона, посебни услови набавке, два неуспешна покушаја,  проблеми су који су пратили набавку нових камиона прокупачког јавног предузећа – тврди Драган Добрашиновић.

Каже да је од почетка процедуре набавке камиона, прокупачки Топлички центар указивао да се ради о набавци у којој су критеријуми прилагођавани одређеним понуђачима и у којој је плански сузбијана конкуренција, а то поткрепљује низом нелогичности током реализације читавог посла.

У трећој набавци уместо 4, колико је било у прве две, и колико је било предвиђено планом набавки, одлучено је да се купе 3 камиона на бази исте процењене вредности, по цени од преко 49 милиона динара. Ова такозвана јавна набавка, класичан је пример подређивања јавног интереса приватном, а оно што из ње можемо да научимо је да је количина добара која се прибављају варијабилна, али је зато провизија оних који одлучују, по свој прилици, фиксна. Због тога није никакав проблем ако се уместо планирана и тражена 4, на крају, за исте паре, прибаве 3 камиона  – додаје  Добрашиновић.

Истражујући ову јавну набавку и нелогичности које су је пратиле до склапања уговора, Добрашиновић подсећа да у првом покушају, за финансијски атрактиван посао,  није било ниједне понуде, а да се у другом јавио само један понуђач и то са понудом која је била виша од процењене вредности.

Занимљива је и чињеница да је трећа јавна набавка на исту тему расписана 31. децембра 2019. године, а да се ради о намештеном тендеру показује конкурсна документација где се траже техничке карактеристике возила које драстично ограничавају конкуренцију – тврди Добрашиновић.

У Јавном предузећа за урбанизам и изградњу у Прокупљу тврде да је све јавно и да нема шта да се крије, а одлуку да се за исте паре купе 3, а не 4 камиона образлажу погрешном проценом тржишних вредности камиона.

Сви подаци ове набавке камиона су доступни за заинтересоване, све је транспарентно и немамо шта да кријемо – кратко су прокоментарисали.

Иначе, прокупачко Јавном предузећа за урбанизам и изградњу је купило 3 камиона на лизинг, уз учешће од 20 %, а укупна процењена вредност уговора је 49.392.800 динара без ПДВ-а.

Објављивање ове приче омогућено је кроз пројекат Платформа за одговорно управљање јавним финансијама, који спроводи Програм Уједињених нација за развој (UNDP ), а финансира Шведска агенција за међународни развој и сарадњу (SIDA).

Ставови изнети у овој причи су ставови аутора и не представљају нужно ставове Програма Уједињених нација за развој (UNDP ), нити Шведске агенције за међународни развој и сарадњу (SIDA).

This image has an empty alt attribute; its file name is UNDP-Logo-Blue-Small-1.pngThis image has an empty alt attribute; its file name is sweden-sverige-logo-vector-m.png

Подели

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Станица Прокоп: пола века безакоња

Можда је Београд свет, како су то тврдили Милошевићеви противници деведесетих. Можда је то и Србија, како нас већ три пуне године уверавају из једне